Start Aktualności WYCIECZKA - KRAKÓW

WYCIECZKA - KRAKÓW

Wycieczka „Śladami św. Jana Pawła II

W dniach 25 – 28.07.2017 r. odbyliśmy wycieczkę śladami polskiego papieża. Wczesnym rankiem wyjechaliśmy z Łosic w kierunku południowym. Pierwszym przystankiem był Sandomierz. Z udziałem przewodnika zwiedziliśmy ratusz, katedrę, kościół św. Jakuba (najstarszy w Sandomierzu), ucho igielne. Wędrowaliśmy uliczkami, po których jeździ Ojciec Mateusz. Dalsza trasa wiodła do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach (był czas na indywidualną modlitwę) oraz pod Kopiec Kościuszki w Krakowie. Późnym wieczorem dotarliśmy na nocleg w Ośrodku Wczasowo – Rekolekcyjnym  Caritas  im. Jana Pawła II w Zakrzowiu k/Kalwarii Zebrzydowskiej.

Drugi dzień przeznaczony był na zwiedzanie Krakowa. Wędrówkę rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego. Podziwialiśmy wspaniałą katedrę z jej podziemiami (osoby chętne weszły na wieżę aby zobaczyć dzwon Zygmunta), Komnaty Królewskie na Wawelu, pomnik Tadeusza Kościuszki i rzeźbę „Smok Wawelski”. Dalsza wędrówka wiodła uliczkami starego Kazimierza od kościoła „Na Skałce” przez rynek aż do synagogi na ul. Szerokiej. Ostatnim punktem było zwiedzanie Rynku Głównego i jego otoczenia z zabytkowymi budowlami (kościół Mariacki, sukiennice, Brama Floriańska, barbakan). W drodze do autokaru dotarliśmy do słynnego okna papieskiego w siedzibie arcybiskupiej.

Następnego dnia odwiedziliśmy rodzinne miasto JP II – Wadowice. Wielkie wrażenie wywarło na nas muzeum znajdujące się w jego rodzinnym domu. Nie odmówiliśmy sobie zjedzenia słynnych kremówek. Wspólne zdjęcie wykonaliśmy      w miejscu upamiętniającym wizytę papieża w Siedlcach. Z Wadowic ruszyliśmy do Suchej Beskidzkiej. Tu obejrzeliśmy dawny zamek, a atrakcją pobytu była wizyta w słynnej karczmie „Rzym”. Wędrówkę tego dnia zakończyliśmy w Kalwarii Zebrzydowskiej. Przewodnik opowiadał o powstaniu sanktuarium, jego historii, wizytach Karola Wojtyły i współczesnym jego funkcjonowaniu. Na zakończenie dnia było wspólne ognisko.

Ostatni dzień to droga powrotna do Łosic. Rozpoczęliśmy ją od zwiedzania kopalni soli w Wieliczce. Wszyscy byliśmy zauroczeni pięknem podziemnych wyrobisk, a szczególnie kaplicą królowej Kingi. Dalsza trasa prowadziła przez Tarnów. Krótki pobyt wystarczył na zwiedzenie starówki i zjedzenie obiadu. Do Łosic, wszyscy zdrowi i zadowoleni, dotarliśmy późnym wieczorem. Podsumowanie wycieczki odbyło się w Ośrodku „Partner” w Serpelicach.

Sandomierz - pamiątkowe zdjęcie.                                                                  Kraków - Kopiec Kościuszki.

Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach.

Na Wawelu.                                                                                   Dzwon Zygmunta.

Kościół Mariacki i Sukiennice.                                                                         Kraków - Barbakan.

Tu jako dziecko mieszkał św. Jan Paweł II.                                                          Nareszcie kremówki.

Pamiątkowe zdjęcie w Wadowicach   i    w  Suchej Beskidzkiej.

Ta karczma Rzym się nazywa.                                                    Makieta Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej.

Ostatniego dnia kolacja przy ognisku.                                                              Przed ratuszem w Tarnowie.

Kopalnia soli w Wieliczce.

Podsumowanie wycieczki w Serpelicach.